“De knop is om!”

Rob Wilmsen, warehouse medewerker, is 30(!) kilo afgevallen binnen een half jaar.

 

Wat was jouw motivatie om af te vallen?

“Mijn voornaamste motivatie waren mijn twee jonge kinderen. Ik wil er nog lang zijn voor mijn kinderen en de mogelijkheid hebben om met ze te spelen. Ook hebben we in november een huis gekocht en werd ik met mijn neus op de feiten gedrukt. Vanwege mijn hoge BMI kreeg ik geen maandlastenbescherming en was een levensverzekering duurder. Toen heb ik er samen met mijn vrouw over gehad dat het genoeg was; de knop moest om.”

 

Wat heb je gedaan om af te vallen?

“De eerste week ben ik zelf aan de slag gegaan en heb ik allerlei dingen uitgeprobeerd met betrekking tot gezonde voeding. Daarna ben ik begeleiding gaan zoeken met het afvallen en ben ik uitgekomen bij My-Life Slim, een (online) afslankinstituut. Ik heb zo mijn eetpatroon leren aanpassen. Qua hoeveelheid eet ik niet meer of minder, maar ik eet vooral andere producten. Zo eet ik koolhydraatarm, meer groentes en bijvoorbeeld volkorenpasta.”

 

Hoe heb je dit volgehouden?

“In het begin had ik niet veel moeite met deze veranderingen en ik merk dat ik dat nu nog steeds niet heb. Ik hoef niet minder te eten, dus ik heb ook geen honger. Dat heeft mij heel erg geholpen. Wat je vaak hoort is dat als mensen gaan diëten, ze continu honger hebben. Dit was bij mij dus niet het geval. Daarnaast heeft het ook heel erg geholpen dat het zichtbaar was dat ik zoveel ben afgevallen. Die complimenten zijn toch motiverend.”

Hoe zorg je ervoor dat je op jouw nieuwe gewicht blijft?

“Mijn vrouw en ik vinden de recepten van My-Life Slim zo lekker, dat we ze nog steeds maken. Sinds een tijdje ben ik ook iedere maandag gaan bootcampen met een groep en skeeler ik minimaal twee keer per week. Doordat ik dit met anderen doet, raak ik gemotiveerder en merk ik dat we ons aan elkaar optrekken! ”

 

Heb je nog tips voor collega’s die ook graag willen afvallen?

“Als je wilt gaan afvallen, probeer het vol te houden en let op wat je eet. Als je tussendoor een keer honger hebt, pak dan in plaats van een koekje een paprika of komkommer. Zo heb je toch het gevoel dat je wat gegeten hebt. Daarnaast denk ik dat het belangrijk is om iets te zoeken wat je echt leuk vindt, in mijn geval skeeleren. Als je het leuk vindt houd je het ook langer vol.”

 

Hoe kun je zelf fit blijven van achter je bureau?

Het brein van een gemiddeld mens kan zo’n 40 minuten achter elkaar ergens intensief mee bezig zijn. Te lang doorwerken zorgt voor minder productiviteit. Je brein raakt dan overbelast en uitgeput. Het is dan ook belangrijk om voldoende pauzes te nemen. Door middel van korte pauzes – ook wel micropauzes – krijgen de hersenen de kans om informatie te verwerken en verbindingen te leggen. Een pauze van 2 minuten per half uur of van 5 minuten per uur is al voldoende. Zo worden de hersenen als het ware gereset en kan je daarna met nieuwe concentratie aan de slag. Het is wel belangrijk om met aandacht te pauzeren, bijvoorbeeld door even strekoefeningen te doen of bewust te wandelen naar het koffiezetapparaat. Bekijk dit filmpje om te zien welke strekoefeningen je allemaal kunt doen achter jouw bureau!

Scan afsluiten

Let op, je staat op het punt om de scan te verlaten. Je kunt alleen weer bij deze pagina en jouw uitslag komen als je je aanmeldt met je unieke code.

Als je deze kwijt raakt zal je de scan opnieuw moeten doen met een andere code en kun je niet meer bij deze uitslagen en suggesties.

Weet je het zeker dat je wilt uitloggen?

Ja