Interview: in gesprek met Albron

Alweer een tijdje geleden hielden we een enquête onder medewerkers over gezondere voeding bij Marel. Hieruit bleek dat jullie over het algemeen positief waren over het bedrijfsrestaurant, maar niet genoeg gestimuleerd werden om de gezonde keuze te maken. Er was behoefte aan meer gezonde maaltijden en daar is naar geluisterd!

Sinds eind februari heeft Marel een nieuwe cateraar: Albron. Deze cateraar sluit goed aan bij onze wensen voor een gezonder en duurzamer aanbod. Hoe garanderen ze dit aanbod en wat kunnen jullie van Albron verwachten? Wij gingen in gesprek met Myrthe en Cees.

Even voorstellen: Myrthe, een van de nieuwe gezichten van ons bedrijfsrestaurant

“Ik ben de locatiemanager van Marel en daarmee hoofdverantwoordelijk voor wat er gebeurt in de keuken, voor de menu’s, banqueting en daarmee alles wat er reilt en zeilt. Naast mij staat er natuurlijk een heel team klaar waarmee we samen in het restaurant werken. Ik heb veel ervaring in de horeca, waaronder het runnen van een eigen bedrijf en sinds twee jaar ben ik werkzaam bij Albron. Ik heb veel ervaring in allerlei soorten keukens, van grote fabrieken tot buitenlandse en exclusievere keukens.”

Even voorstellen: Cees, operationeel manager

“Ik ben operationeel manager waarbij ik verantwoordelijk ben voor zo’n 30 locaties. Mijn rol is ondersteunend naar de locaties teams zodat zij hun werk goed kunnen doen. Albron heeft diverse locaties, van klein tot groot. Daar zit nu ook Marel bij en daar ben ik trots op! Ik denk dat er veel potentie in deze locatie zit en ik kijk ernaar uit om jullie te ondersteunen.”

Wat is jullie eerste indruk van ons bedrijfsrestaurant?

“We zijn natuurlijk begonnen toen de Covid-regels net werden afgeschaald. Hierdoor is het een warme uitgifte geworden met veel vers uitstraling. We zien het ook steeds drukker worden in het restaurant. Twee van de medewerkers zijn meegegaan naar Albron, wat natuurlijk heel fijn is. We zien dat ze met plezier werken, wat we erg belangrijk vinden. De komende maanden zal het team verder worden uitgebreid.”

 

Wat kunnen we verwachten van de 6-wekelijkse menucyclus en actiekalender?

“We werken met verse producten en bereiden zoveel mogelijk vers. We zorgen voor veel afwisseling: we gaan nu bijvoorbeeld het lentemenu gebruiken. Er zijn nog wel een aantal vaste producten die vanuit Marel wenselijk zijn en er is iedere dag een combi-deal in het bedrijfsrestaurant. Daarnaast hebben we een jaarkalender waarin een aantal acties te zien zijn, zoals bijvoorbeeld een gezonde week of een week zonder vlees.”

 

Duurzaamheid is belangrijk voor Marel. Welke duurzaamheidsinitiatieven zullen we terugzien in ons bedrijfsrestaurant?

“Albron maakt gebruik van verschillende initiatieven. Zo gebruiken we bijvoorbeeld groenten van de Verspillingsfabriek. Dit zijn groenten die niet meer aan bepaalde eisen voldoen, zoals een paprika die niet rood genoeg is, en daarom weggooid worden. Maar daar smaak je in de soep natuurlijk niets van! Daarnaast komen de eieren van Kipster, dat is een CO2-neutraal ei  en daarmee heel duurzaam. In het bedrijfsrestaurant hebben we zoveel mogelijk duurzame verpakkingen. Hierdoor willen we ervoor zorgen dat de impact op het milieu zo laag mogelijk is.”

 

Wat hebben jullie veranderd in het bedrijfsrestaurant sinds jullie begonnen zijn

“We hebben nu op twee plekken soep staan, zodat de doorstroom wat beter is. We hebben ook een extra vitrine erbij en natuurlijk ziet alles er anders uit met de borden die we opgehangen hebben. We zijn ook al echt een team aan het worden, waar we trots op mogen zijn.“

 

Welke veranderingen staat er nog op de planning?

“We zijn bezig met de ontwikkeling van een app waarin iedereen de menu’s kan zien en de voedingswaarde van de producten kan terugvinden. Met deze app willen we ook medewerkers die op andere locaties dan de Handelstraat 3 werken de mogelijkheid bieden om gebruik te maken van ons restaurant. Ze kunnen bestellingen plaatsen in de app die bijvoorbeeld op hun locatie bezorgd worden.Daarnaast willen we het zitgedeelte gezelliger maken, zodat medewerkers er ook kunnen zitten voor een klein overleg of om bezoekers te ontvangen. We willen het graag een warme uitstraling geven, wat past binnen het Blue Sky project.”

 

Wat kunnen medewerkers verder nog verwachten van Albron?

“We willen vooral gaan onderzoeken wat Albron nog meer kan betekenen voor Marel. We hopen dat mensen open staan voor nieuwe smaken, de nieuwe gerechten en een nieuwe manier van bereiden. Als medewerkers vragen hebben,mogen ze die altijd stellen. Bijvoorbeeld als je niet weet of je een nieuwe smaak soep wel lekker zou vinden, kunnen we altijd een klein beetje aanbieden zodat je proeft wat je gaat kopen. We willen dat de medewerkers van Marel onze gastvrijheid in het bedrijfsrestaurant nog meer gaan voelen en waarderen. We willen dat mensen lekker uit gaan eten in hun eigen bedrijfsrestaurant.”

 

Vanuit Samen Sterk willen we medewerkers motiveren om gezondere keuzes te maken. Wat is jullie visie en bijdrage hierin?

“We hopen medewerkes te verleiden met de presentatie van lekkere producten om zo gezondere keuzes te maken. We willen niemand dwingen om een bepaalde keuze te maken, maar wel laten zien welke opties er allemaal zijn. We zijn ook in gesprek met Marel over hoe wij hier nog meer in kunnen betekenen.”

 

Namens Marel en Samen Sterk, wensen wij Myrthe en Cees veel succes en (kook)plezier in ons restaurant!

Scan afsluiten

Let op, je staat op het punt om de scan te verlaten. Je kunt alleen weer bij deze pagina en jouw uitslag komen als je je aanmeldt met je unieke code.

Als je deze kwijt raakt zal je de scan opnieuw moeten doen met een andere code en kun je niet meer bij deze uitslagen en suggesties.

Weet je het zeker dat je wilt uitloggen?

Ja